Myjnia ręczna czy automatyczna?

Każdy właściciel samochodu zgodzi się z twierdzeniem, że jazda czystym pojazdem jest zdecydowanie przyjemniejsza. Kiedy, otwierając bagażnik, aby włożyć do niego bagaże, brudzimy sobie ręce, od razu psuje się nam humor. To znak, że samochód został zaniedbany i powinniśmy jak najszybciej pomyśleć o jego gruntownym wyczyszczeniu. Mycie samochodu to czynność, która uszlachetnia nasz pojazd i nadaje mu elegancki wygląd. Do wyboru mamy dwie opcje: wizytę w myjni automatycznej albo ręcznej. Co wybrać? Oto kilka wad i zalet obu tych rozwiązań. (więcej…)

Smary do łożysk – najważniejsze funkcje i właściwości

Łożyska w samochodach to bardzo ważne elementy konstrukcyjne, dzięki którym możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie podzespołów w pojeździe. Wszelkie nieprawidłowości w pracy łożysk mogą skutkować poważnymi konsekwencjami. Jak ich uniknąć? Kluczowe znaczenie ma prawidłowe smarowanie. (więcej…)

Płyn hamulcowy i jego zadanie

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu mechanicznego. Układ ten nie funkcjonowałby poprawnie, gdyby nie odpowiednio dobrany płyn hamulcowy. Ważna jest nie tylko jego jakość, ale poziom, dlatego powinien być on regularnie kontrolowany. Płyny hamulcowe wytwarzane są na bazie glikolu, przez co są higroskopijne. Oznacza to, iż absorbują wilgoć z otocznia. W miarę upływu czasu zawartość wody w płynie wzrasta, obniża temperaturę punktu wrzenia, zwiększając ryzyko występowania ognisk korozji. Dlatego temperatura wrzenia płynu hamulcowego powinna być sprawdzana w zasadzie przy każdej wizycie w wmarszczacie. Warto pamiętać, że nie powinna być ona niższa niż 180 stopni Celsjusza.  Jednakże im będzie ona wyższa, tym lepiej.

Zadania płyny hamulcowego

Płyn hamulcowy jest cieszą roboczą, która porusza siłowniki układu hamulcowego lub siłownik sprzęgła i przekazującą ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową do tych siłowników. Podczas hamowania wydziela się duża ilość ciepła, które naggrzewa tarcze i bębny hamulcowe, okładziny ciernych i elementów układów hamulcowych. Układ hamulcowy może się „męczyć” szczególnie podczas powtarzającego się cyklu: przyspieszanie, jazda, hamowanie i zatrzymywanie, jak również podczas jazdy na terenie górzystym, holowania przyczepy, dużej prędkości jazdy, eksploatacji pojazdu w warunkach dużej wilgotności. Głównym zadaniem płynu hamulcowego jest przeniesienie siły z pompy hamulcowej na siłowniki w kołach samochodu. Poza tym ma zabezpieczać układ przed korozją, posiadać własności smarujące, nie stanowić zagrożenia dla uszczelnień występujących w układzie.

Czym grozi niewymienianie płynu hamulcowego

Wyeksploatowany płyn hamulcowy znacznie wydłuża drogę hamowania, jak również może spowodować, że hamulce wcale nie zadziałają. Groźna awaria układu hamulcowego może wówczas spotkać kierowcę w najmniej oczekiwanym momencie. Kiedy płyn odznacza się niską temperaturą wrzenia, kierowca  odczuwa znaczny zanik siły hamowania. Pedał hamulca nie wykazuje wówczas oporu i nie reaguje na nacisk lub reaguje z dużym opóźnieniem.

Filtr powietrza. Jak często wymieniać i za co odpowiada?

Filtry motoryzacyjne są niezbędnym elementem do prawidłowej pracy samochodu.  Należy pamiętać, że bardzo ważne jest zwracanie szczególnej uwagi na jakość wykonania filtrów ze względu na role jakie spełniają w pojeździe i jaki wpływ wywierają na jego stan techniczny oraz funkcjonowanie. Jedną z najważniejszych informacji jest fakt, że w samochodzie znajduje się kilka rodzajów filtrów: paliwa, oleju, powietrza i filtry kabinowe. Każdy z nich spełnia inną rolę, ale łączy je fakt, że chroni układy przed zanieczyszczeniami. Dziś przyjrzymy się płucom każdego pojazdu, czyli filtrom powietrza.

Rola filtrów powietrza

Aby zapobiec uszkodzeniom silnika, powietrze, które do niego trafia musi zostać oczyszczone ze wszystkich, nawet najdrobniejszych pyłków. Z kolei powietrze kierowane do kabiny pasażerskiej oczyszczane jest również ze szkodliwych substancji w formie gazowej. To właśnie filtr powietrza odgrywa główną rolę w tym procesie. W tak zwanym czystym powietrzu znajduje się pył w ilości około 0,0001 do 0,0003 g/m3. Podczas użytkowania samochodu poza drogami utwardzanymi ilość pyłu znacznie wzrasta i sięga do 0,005 g/m3. Sprawia to, że po przejechaniu 1000 km do układu dolotowego trafia od kilkunastu do kilkudziesięciu gram piasku. Obecnie samochody osobowe wyposaża się w filtry suche, najczęściej z wkładem papierowym lub tkaninowym, który zwinięty jest w harmonijkę. Tworzy ona gęstą sieć, w której brud zostaje zatrzymany, a całe układy dolotowe do filtra projektuje się w taki sposób, by powietrze zawsze trafiało na filtr od dołu. Dzięki temu nazbierany pył opada do komory filtra.

Wymiana filtra

Jedną z podstawowych czynności pielęgnacyjnych, które rekomendowane są właścicielom pojazdów mechanicznych jest wymiana filtrów powietrza. Najpierw należy zlokalizować puszkę z filtrem, następnie zdemontować jej pokrywę i wyjąć filtr. Puszkę trzeba następnie oczyścić przy pomocy wilgotnej ściereczki. Do czystego pojemnika wkłada się nowy filtr. Ważne by zwrócić uwagę czy równo przylega do obudowy.

Płyn chłodniczy – jaki wybrać?

Układ chłodzenia w samochodzie zapewnia optymalną temperaturę pracy silnika i utrzymuje ją na stałym poziomie (ok. 100°C). Aby było to możliwe, konieczne jest użycie odpowiedniego płynu chłodniczego. W tym artykule podpowiemy, jaki płyn chłodniczy wybrać. (więcej…)

Filtr paliwa w samochodzie

Aby silnik samochodowy pracował sprawnie, konieczne jest właściwa współpraca szeregu podzespołów, w tym również filtrów. Warto wiedzieć, że każdy model samochodu posiada cztery rodzaje filtrów: filtr powietrza, oleju, paliwa oraz filtr kabinowy. Celem każdego z nich jest zabezpieczenie poszczególnych układów i mechanizmów auta przed zanieczyszczeniami zewnętrznymi. Dlatego każdy samochód musi posiadać sprawne filtry. Pamiętajmy, że w przypadku, kiedy filtry są uszkodzone, układy w aucie stają się źle chronione przez co może dojść do poważnych uszkodzeń podzespołów. (więcej…)

Płyn chłodniczy do auta

Wszyscy, którzy mają własny samochód, muszą dbać o jego dobry stan techniczny, przeprowadzać wszelkie niezbędne przeglądy i naprawy, a także pamiętać o uzupełnianiu płynów eksploatacyjnych, aby nie pojawiły się w związku z tym żadne problemy. Jednym z takich bardzo ważnych płynów jest płyn chłodniczy, którego rola polega na zapobieganiu przegrzewania się silnika naszego auta. Aby sprawdzić poziom tej cieczy, wystarczy ustawić samochód na równej powierzchni, a następnie otworzyć maskę i spojrzeć na ilość płynu w zbiorniku, czy mieści się między oznaczeniami min. i max. na podziałce. Zbyt mała ilość cieczy może wynikać z nieszczelności układu, a zbyt duża pojawia się, gdy instalacja jest zapowietrzona. W każdym przypadku trzeba zbadać, co jest przyczyną i usunąć powstałe uszkodzenia. (więcej…)

Plyn chłodniczy – jak wybrać najlepszy?

Płyn chłodniczy pełni bardzo ważną funkcję w każdym samochodzie, ponieważ umożliwia prawidłową pracę silnika i nie pozwala na jego nadmierne przegrzewanie się. Ważne jest dbanie o jego odpowiednią ilość w zbiorniku oraz wymianę, gdy traci swoje właściwości. Jednak równie istotne powinno być dla nas ostrożne dobieranie płynu do rodzaju i typu samochodu, aby znaleźć optymalny dla danego modelu. (więcej…)

Kiedy wymieniać olej silnikowy w naszym samochodzie?

Jednym z ważnych płynów eksploatacyjnych w naszym samochodzie jest olej silnikowy. To preparat niezbędny do prawidłowej pracy elementów silnika, ponieważ jego zadaniem staje się zapewnienie odpowiedniego smarowania jego ruchomych części. Dodatkowo chroni je przed korozją, odprowadza ciepło poprzez obmywanie części rozgrzewających się podczas pracy, a także obniża współczynnik tarcia wewnątrz silnika i zapobiega jego uszkodzeniom. (więcej…)

Smar silikonowy na zimę

Jedną z największych zimowych zmor każdego kierowcy są przymarzające uszczelki. Warto wcześniej zadbać o konserwację elementów gumowych w samochodzie. Smar silikonowy będzie najlepszym rozwiązaniem, ale należy go zaaplikować w temperaturze powyżej zera. Wówczas lepiej zwiąże się z powierzchnią uszczelki i będzie długo chronił przed mrozem. Oprócz tego smar silikonowy zapobiegnie zużyciu się gumy i będzie ją odpowiednio pielęgnował. (więcej…)

Producenci

producent1 producent2 producent3 producent4 producent5 producent6
FUCHS logo producent8 producent9 producent10 producent11 producent12

 

Aktualności

27/03/2019

Buwar sponsorem meczu Miedzi Legnica

Miło nam poinformować, że Buwar Sp. z o.o. była SPONSOREM MECZU o mistrzostwo Lotto Ekstraklasy pomiędzy Miedzią Legnica a Lechem Poznań. Pełen zwrotów akcji mecz zakończył się wygraną gospodarzy 3:2. Warto przypomnieć, że Nasza Spółka jako członek Klubu Biznesu Miedzi Legnica wspi...

11/06/2018

Szkolenie produktowe MOTUL

8 czerwca 2018 r. w siedzibie naszej Spółki odbyło się szkolenie produktowe MOTUL. Technologia & Produkty były myślą przewodnią spotkania, które poprowadził Piotr Pyrka z Motul Deutschland. Prowadzący przedstawił nowości w szerokiej ofercie produktów Motul oraz omówił trendy rynk...

06/06/2018

Szkolenie z programów warsztatowych ORLEN OIL

5 czerwca 2018 r. w siedzibie naszej Spółki odbyło się szkolenie dla służb handlowych z zakresu nowych umów warsztatowych zaproponowanych przez ORLEN OIL. Arkadiusz Cyran, kierownik Działu Obsługi Programów Warsztatowych ORLEN OIL przedstawił założenia umowy paliwowej oraz umowy gotówk...

Kontakt

Dział handlowy

Tel. 076/850-67-78 w 25,26
e-mail: biuro@buwar.pl

Dział marketingu

Tel. 076/ 850-67-78 w. 35
e-mail: marketing@buwar.pl

ul. Nowodworska 41
59-220 Legnica

Sklep internetowy : Buwar24.pl

Opiekun:

Krzysztof Setla

tel. 601-84-47-36
e-mail: krzysztof.setla@buwar.pl

Miasto Legnica, powiat legnicki, powiat jaworski, powiat średzki, powiat wołowski i powiat górowski

nasz firma

Opiekun:

Przemysław Krzyżanowski

tel. 693-84-28-33
e-mail: przemyslaw.krzyzanowski@buwar.pl

Miasto Wrocław, powiat wrocławski, powiat oławski, powiat brzeski, powiat nyski, powiat opolski, miasto Opole, powiat prudnicki

nasz firma

 

Opiekun:

Maksymilian Nowosiadły

tel. 691-40-79-76
e-mail: maksymilian.nowosiadly@buwar.pl

Miasto Wałbrzych, powiat wałbrzyski, powiat świdnicki, powiat dzierżoniowski, powiat strzeliński, powiat kłodzki i powiat ząbkowicki

nasz firma

 

Opiekun:

Kamil Joński

tel. 601-42-98-78
e-mail: marketing@buwar.pl

Powiat trzebnicki, powiat oleśnicki, powiat milicki, miasto Leszno, powiat leszczyński, powiat rawicki, powiat krotoszyński, powiat gostyński i powiat kępiński

nasz firma

 

Opiekun:

Adam Mielniczuk

tel. 601-84-47-38
e-mail: adam.mielniczuk@buwar.pl

Miasto Jelenia Góra, powiat jeleniogórski, powiat zgorzelecki, powiat bolesławiecki, powiat lubański, powiat lwówecki, powiat złotoryjski i powiat kamiennogórski

nasz firma

 

Opiekun:

Grzegorz Wojtasik

tel. 601-42-98-77
e-mail: grzegorz.wojtasik@buwar.pl

Miasto Zielona Góra, powiat zielonogórski, powiat lubiński, powiat polkowicki, powiat głogowski, powiat żarski, powiat żagański, powiat nowosolski, powiat wschowski, powiat świebodziński

nasz firma

 

Opiekun:

Kamil Joński

tel. 601-140-932
e-mail: marketing@buwar.pl

Wszystkie powiaty Dolnego Śląska

nasz firma

 

  • Siedziba GŁÓWNA
  • Trasa LEGNICA
  • Trasa WROCŁAW
  • Trasa WAŁBRZYCH
  • Trasa RAWICZ
  • Trasa JELENIA GÓRA
  • Trasa ZIELONA GÓRA
  • Trasa PRZEMYSŁOWA