Każdy właściciel samochodu zgodzi się z twierdzeniem, że jazda czystym pojazdem jest zdecydowanie przyjemniejsza. Kiedy, otwierając bagażnik, aby włożyć do niego bagaże, brudzimy sobie ręce, od razu psuje się nam humor. To znak, że samochód został zaniedbany i powinniśmy jak najszybciej pomyśleć o jego gruntownym wyczyszczeniu. Mycie samochodu to czynność, która uszlachetnia nasz pojazd i nadaje mu elegancki wygląd. Do wyboru mamy dwie opcje: wizytę w myjni automatycznej albo ręcznej. Co wybrać? Oto kilka wad i zalet obu tych rozwiązań.
Myjnia automatyczna
To rozwiązanie bardzo popularne, szczególnie w dużych miastach, gdzie jest ich bardzo dużo. Wystarczy podjechać, opłacić odpowiedni program i samochód jest myty bez żadnego wysiłku z naszej strony. Czy jest to jednak dobra metoda?
Niestety dla lakieru samochodowego wizyta w myjni automatycznej jest bardzo niekorzystna. Często zdarza się, że szczotki myjące są brudne i zaniedbane, co wpływa na niższą jakość usługi mycia. Okazuje się, że nawet małe ziarenko piasku czy żwiru podczas procesu mycia może spowodować nieestetyczne zadrapania na lakierze auta. Aby dokładnie umyć z brudu samochód w tak krótkim czasie, trzeba użyć do tego agresywnych środków chemicznych, ostrych szczotek i sporego nacisku, co nie jest obojętne dla karoserii. Już po kilku wizytach w myjni automatycznej można zaobserwować zarysowania na lakierze.
Mycie ręczne
Jego główną wadą jest to, że trzeba poświęcić mu sporo czasu i energii. Jednak jest tańsze i bezpieczniejsze od korzystania z usług myjni automatycznej. Przy regularnym samodzielnym myciu możemy sprawdzać stan karoserii. Do ręcznego mycia będzie nam potrzebne miejsce, woda, dwa wiadra, odpowiedni szampon dla samochodów i delikatna gąbka do mycia.
Bardzo ważna jest dobra jakość kosmetyków samochodowych, których używamy do mycia ręcznego.
Przed umyciem należy cały samochód opłukać czystą wodą. Do jednego wiadra nalewamy wody i odmierzamy odpowiednią ilość szamponu, a do drugiego samą wodę – będzie nam służyć do przepłukiwania gąbki. Mycie powinniśmy zacząć od dachu i górnych partii, a następnie schodzić do coraz niższych części samochodu. Na samym końcu myjemy progi oraz nadkola. Potem dokładnie płuczemy samochód i gotowe!