Blog - strona 13

Kilka słów o płynie Borygo

Jak wszyscy wiemy, samochodowe układy chłodzenia wymagają używania specjalnych płynów chłodzących, które mają niższą od wody temperaturę krzepnięcia i wyższą wrzenia niż woda. Wśród nich od lat legendą jest płyn Borygo. Skąd wzięła się jego popularność i czy nadal jest tak chętnie wybierany, jak jeszcze kilkanaście lat temu?

Jak często powinno się wymieniać filtry w samochodzie?

W każdym samochodzie znajdują się filtry samochodowe, odpowiedzialne za prawidłową pracę pojazdu. Służą one między innymi do oczyszczania oleju czy powietrza, a ich sprawność ma niebagatelny wpływ na żywotność samochodu. Filtry raz na jakiś czas należy wymieniać, by były one skuteczne. Wokół czasu, co jaki powinno się to robić krąży wiele mitów. Rozwiejmy je więc […]

W jaki sposób zadbać o płyn hamulcowy?

Kierowcy dbają o własne bezpieczeństwo między innymi dbając o sprawny układ hamulcowy. Inwestowanie w klocki i tarcze sprawdzonych firm nie jest wystarczające. Należy pamiętać o bardzo ważnej rzeczy – okresowej wymianie płynu hamulcowego.

Najlepszy smar do łożysk

Łożyska toczne, by pracowały niezawodnie, muszą być odpowiednio smarowane. Smar do łożysk jest niezbędny do zmniejszenia tarcia. Zabezpiecza przed zużyciem i chroni powierzchnię łożyska przed korozją, a również służy do chłodzenia. Sposób smarowania i właściwości smaru wpływają na temperaturę pracy. Dlatego warto wiedzieć, jaki środek smarny należy użyć oraz kiedy go wymieniać. Co lepsze? Przy […]

Wszystko, co warto wiedzieć o płynie chłodniczym

Optymalną temperaturę pracy silnika i utrzymanie jej na stałym poziomie zapewnia układ chłodzenia w samochodzie. Obowiązkiem każdego kierowcy jest regularna kontrola stanu technicznego układu chłodzenia. Do tego należy wybrać odpowiedni płyn do chłodnicy, sprawdzając jego poziom i podstawowe parametry.

Różnice w olejach samochodowych

Najczęstszymi przyczynami ubytku oleju w samochodzie są nieszczelności silnika, takie jak wycieki przez np. simeringi czy uszczelki. Zużycie układu tłokowo-korbowego czy uszczelniaczy zaworów również powoduje nadmierne spalanie oleju. Natomiast w pojazdach z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi powodem może być awaria turbosprężarki. Dlatego warto co jakiś czas sprawdzać olej w swoim aucie, by nie doprowadzić do kosztownych […]