Filtr paliwa w samochodzie

benzyna-filtr

Aby silnik samochodowy pracował sprawnie, konieczne jest właściwa współpraca szeregu podzespołów, w tym również filtrów. Warto wiedzieć, że każdy model samochodu posiada cztery rodzaje filtrów: filtr powietrza, oleju, paliwa oraz filtr kabinowy. Celem każdego z nich jest zabezpieczenie poszczególnych układów i mechanizmów auta przed zanieczyszczeniami zewnętrznymi. Dlatego każdy samochód musi posiadać sprawne filtry. Pamiętajmy, że w przypadku, kiedy filtry są uszkodzone, układy w aucie stają się źle chronione przez co może dojść do poważnych uszkodzeń podzespołów.

Czym jest filtr paliwa

Filtr palowa jest jednym z podstawowych elementów układu paliwowego. Wygląda on jak metalowa bądź plastikowa puszka, zakończona króćcami za pomocą których część ta łączy się z przewodami paliwowymi. Filtry paliwa dzielą się zasadniczo na dwa typy. Pierwszy przystosowany jest do pracy z silnikiem benzynowym i zazwyczaj umieszcza się go w bezpośredni, sąsiedztwie zbiornika na paliwo. Zadaniem filtra jest wyłapywanie zanieczyszczeń czyli kurzu, pyłu i brudu. Innym typem są filtry przystosowane do silników dieslowych. Filtry te zabezpieczają silnik nie tylko przed zanieczyszczeniami stałymi, ale także wodą. Ich budowa wzbogacona jest o odstojniki. Ze względu na funkcje, które spełniają umieszcza się je w pozycji pionowej. Ze względu na fakt, że filtry zatrzymują zanieczyszczenia, z czasem się zużywają. Dlatego konieczna jest ich regularna wymiana.

Zapchanie się filtrów paliwa

Główną przyczyną nieprawidłowego działania filtra paliwa jest jego zapchanie się zgromadzonymi w nim zanieczyszczeniami. Do najważniejszych objawów zapchania filtra należy między innymi spadek wydajności pracy silnika i problemy z jego uruchomieniem.  Do częstych objawów zalicza się także utrata płynności pracy silnika, czego efektem może być jego gaśnięcie podczas jazdy. Niepokojące powinno być również pojawienie się gęstego dymu w rurze wydechowej, wyciek paliwa z rury wydechowej czy większe zużycie paliwa.